Returns

Ons retourbeleid

Kan ik mijn aankoop retourneren?
Ja! We hopen natuurlijk dat je helemaal tevreden bent met je aankoop, maar begrijpen natuurlijk dat iets je niet helemaal past.

Na ontvangst van je bestelling heb je dan ook 14 dagen de tijd om het artikel naar ons te retourneren voor terugbetaling.

Hoe kan ik artikelen retourneren?
Er zijn drie manieren om artikelen naar ons terug te sturen, zodat we je retouraanvraag verder kunnen behandelen:

  • Je kan via ons RETOURPORTAAL online een retouraanvraag indienen om een retourlabel te ontvangen (enkel van toepassing op bestellingen die zijn opgestuurd via een transporteur). De kosten van deze service bedragen € 5 voor België en €5.95 voor Nederland (let er in dit laatste geval wel voor dat u kiest voor DPD RETURN) en zijn inclusief Track & Trace informatie.
    Voor andere EU-landen gelden andere tarieven*
    Zie hieronder voor details over deze procedure.
  • Je kan je artikelen zelf terugsturen naar Meisjes Brugge via een postdienst naar keuze en op eigen kosten (die waarschijnlijk hoger zullen zijn dan ons retourlabel).
    Gelieve een e-mailtje te sturen naar info@meisjesbrugge.be wanneer je voor deze optie kiest, zodat we je retour kunnen registreren.
    Dit is ons retouradres: Meisjes, Eiermarkt 8, 8000 Brugge
  • Je kan je artikelen retourneren in één van onze winkels in Brugge. Hier zijn uiteraard geen kosten aan verbonden. Je kan je retouraanvraag doen via ons retourportaal.

    Belangrijk:  Terugbetalingen worden altijd nadien afgehandeld via de webshop, en dus niet in de winkel. U mag altijd een mailtje sturen naar info@meisjesbrugge als u de artikels hebt binnengebracht, voor een vlottere verwerking. 

Kosten voor retourneren met ons retourlabel.

Je kan een retourlabel laten aanmaken via ons retourportaal

Je hoeft dit bedrag niet te betalen bij het retourneren van de artikelen. De kosten worden nadien bij verwerking van je retour in mindering gebracht op het te vergoeden retourbedrag.

België: € 5 (je kan kiezen tussen Bpost of DPD)

Nederland: €5.95 (kies wel voor DPD Return, voor een retour via Bpost rekenen we €6.95 aan)

France: €9.95 (Si vous choisissez l'option DPD Return)

Luxembourg: €6.5 (Si vous choisissez l'option DPD Return)

Germany: €6.5 (Wenn Sie sich für die Option DPD entscheiden)

Denmark: €11.95 

Andere EU-landen: neem contact op met ons via info@meisjesbrugge.be


Welke procedure moet ik precies volgen om (een deel van) mijn bestelling te retourneren?

VIA ONS RETOURPORTAAL

Volg deze eenvoudige stappen om je artikel(en) te retourneren via ons voordelig retourportaal https://tweemeisjes.shipping-portal.com/rp/:

Stap 1.
Geef in het retourportaal op welk artikel(en) je wenst te retourneren. Zorg zeker dat je ordernummer bij de hand hebt, die vind je terug in je orderbevestiging.

Volg de instructies op het scherm om je retourlabel aan te maken. Zo wordt een prepaid retourlabel voor je aangemaakt. De retourkosten worden nadien bij verwerking van je retour in mindering gebracht op het te vergoeden retourbedrag. Deze kosten bedragen €5 voor Belgische klanten.

Opmerking: In Nederland kiest u voor DPD Return voor de goedkoopste optie. Zo is retourneren slechts €5.95

Aan de info op het retourlabel hebben wij genoeg om de retour te verwerken, dus een retourformulier is niet nodig. 

Stap 2.
Verpak en sluit je retourpakket goed in een stevige doos of verzendzak van het juiste formaat om de inhoud te beschermen. Als het kan, kun je onze verzendzak opnieuw gebruiken, om de natuur wat te sparen!

Plak het retourlabel stevig op het pakket en zorg ervoor dat geen van de details van het etiket worden afgedekt. Onze logistieke partners (DPD, Bpost en PostNL) moeten de barcode op het retourlabel scannen om de retour te verwerken, dus plak het retourlabel aan de BUITENKANT van het pakket. Zorg er bovendien voor dat je eventuele oude adressen of verzendlabels verwijdert of verbergt.

Breng je retourpakket naar het door jou gekozen retourpunt. Gelieve dit tijdig te doen, zodat je retour uiterlijk binnen 14 dagen bij ons toekomt.

Als je deze instructies volgt, duurt het retourproces normaal gesproken 2-5 werkdagen. In sommige gevallen kan de levering van geretourneerde pakketten vertraging oplopen, vooral tijdens seizoenvakanties.

Na goed ontvangst van je retourzending zullen we je retouraanvraag verder verwerken. We zullen het restitutiebedrag (= bedrag in euro van geretourneerde artikelen minus de kosten van het retourlabel) uiterlijk binnen 10 dagen na ontvangst van je retourpakket via omkering van de originele betaling terugstorten.

We sturen je ook een e-mail ter bevestiging na goed ontvangst van je retourpakket en de verwerkte terugbetaling. Houd er rekening mee dat we terugbetalingen uitvoeren via dezelfde betalingsmethode (d.w.z. online bankieren, paypal, creditcard en/of cadeaukaart) die je hebt gekozen bij het plaatsen van je bestelling.

VIA DROP-OFF IN ÉÉN VAN ONZE WINKELS IN BRUGGE. 

Je kunt je artikel(en) zelf retourneren in één van onze boetieks in Brugge:

  • Meisjes - Eiermarkt 8 - 8000 Brugge
  • Twee Meisjes - Sint Jakobsstraat 61 - 8000 Brugge

Hier zijn uiteraard geen kosten aan verbonden. Zie voor openingsuren het tabblad 'Onze Winkels'.

Volg deze eenvoudige stappen om je artikel(en) te retourneren via onze winkels:

  • Meld je retouraanvraag aan: Ga naar ons retourportaal en vul de benodigde gegevens in. Deze kun je terugvinden in je orderbevestiging, die je van ons via e-mail kreeg. Het ordernummer bestaat uit 4 cijfers. Doorloop het Retourportaal en kies voor de optie ‘Return in Store’. (Is de ‘Regel Retour’ knop niet aanwezig? Dan is de termijn voor het aangeven van de retour wellicht overschreden, neem in dat geval contact met ons op).
  • Dan moet je enkel nog de stuks in 1 van onze winkels (naar keuze) afgeven. Je kan dit natuurlijk ook door iemand anders laten doen.
  • Je kan ons voor de zekerheid nog een bevestigingsmailtje sturen met je ordernummer of het emailadres die je gebruikt hebt bij het bestellen. Mail hiervoor naar info@meisjesbrugge.be 
  • Let op: Alle terugbetalingen worden altijd nadien afgehandeld door onze online administratie.

Na goed ontvangst van je retour zullen we het restitutiebedrag uiterlijk binnen 10 dagen na ontvangst van je retourpakket via omkering van de originele betaling terugstorten. We sturen je ook een e-mail ter bevestiging na goed ontvangst van je retourpakket en de verwerkte terugbetaling.

Houd er rekening mee dat we administratief genoodzaakt zijn om terugbetalingen te regelen via dezelfde betalingsmethode (d.w.z. online bankieren, paypal, creditcard en/of cadeaukaart) als je hebt gekozen bij het plaatsen van je bestelling.

VIA EEN POSTDIENST NAAR KEUZE
Als je ervoor kiest om artikelen te retourneren via een postdienst naar keuze, stuur dan een e-mail naar info@meisjesbrugge.be met je verzoek van retournering binnen 14 kalenderdagen te rekenen vanaf de dag nadat je je bestelling hebt ontvangen. Vermeld hierbij je naam, ordernummer en een opsomming van de retourneren artikelen. Geef ook duidelijk aan dat je van plan bent je artikel(en) zelf te retourneren via een postdienst naar keuze. We sturen je zo snel mogelijk een antwoord om te bevestigen dat we je verzoek hebben ontvangen.

Vervolgens kan je je retourzending -op eigen kosten- toesturen naar: 

Meisjes
Eiermarkt 8
8000 Brugge

Voeg info@meisjesbrugge.be en 0485680539 toe voor trackinginformatie.

Hou er rekening mee dat je hierbij thuislevering kiest, en geen levering naar een postpunt.

Na goede ontvangst van je retourpakket zullen we het restitutiebedrag binnen 10 dagen via omkering van de originele betaling terugstorten. We sturen je ook een e-mail ter bevestiging na goed ontvangst van je retour en de verwerkte terugbetaling.

Houd er rekening mee dat terugbetalingen gebeuren via dezelfde betalingsmethode (online bankieren, online betalingssystemen, creditcard en/of cadeaukaart) die je hebt gekozen bij het plaatsen van je bestelling.


Ik heb mijn bestelling geplaatst zonder in te loggen of een account aan te maken. Kan ik ook items retourneren via een prepaid retourlabel van (Twee) Meisjes?
Ja, dit is mogelijk via ons retourportaal https://tweemeisjes.shipping-portal.com/rp/

Door je postcode en het Track & Trace nummer in te vullen, kan je je bestelling in enkele stappen retourneren.


Kan ik mijn artikel(en) ruilen?
We ruilen geen artikel(en), maar als je een andere maat, kleur of model wenst te bestellen, plaats dan gewoon een nieuwe bestelling in onze webshop.

Weet dat als je hetzelfde model in een andere maat bestelt, je de verzendkosten (indien van toepassing) kan terugvragen door een e-mail te sturen naar info@meisjesbrugge.be

Eventuele retourkosten dienen wel betaald te worden.

Belangrijke algemene opmerkingen:

  • Beschadigingen/defecten: Als je artikel onverhoopt beschadigd of defect is, of je per ongeluk een verkeerd artikel hebt ontvangen, vergoeden wij de verzendkosten voor het terugsturen van het artikel naar ons. Als je een artikel om een andere reden retourneert (het is bijvoorbeeld anders dan verwacht of past niet), kunnen we de kosten van het retourneren niet dekken. 
  • Soldenartikelen: Ook solden of artikelen gekocht via een promotie-actie kunnen gewoon geretourneerd worden. . 
  • Artikelen in juiste staat: artikelen moeten compleet zijn (d.w.z. samen met een riem als dat deel uitmaakte van het originele product) en met hun prijskaartje eraan, en niet gedragen, gewassen of op enigerlei wijze beschadigd zijn. We behouden het recht voor om de retourzending van artikelen die niet zijn geretourneerd in overeenstemming met onze retourprocedure te weigeren en kan je vragen om de terugzending van dergelijke goederen terug te betalen.
  • Verrekeningen: Bij koppelverkoop (bv 50% vanaf 2 stuks) moet op het volgende worden gelet: Indien er items worden geretourneerd die aangekocht met koppelverkoop, dan wordt het retourbedrag berekend rekening houdende met de her-berekende waarde van het winkelmandje met behouden items.